Ülker Sport Arena, i Istanbuls Şişli-distrikt, är en förstklassig anläggning i skärningspunkten mellan sport, arkitektur, stadsplanering och underhållning.
Den öppnades 2012 och är en koldioxidneutral arena med över 21 000 synliga platser, varav 15 000 skulle kunna täckas av en markis om det regnar. Dessa platser är inte likvärdiga; olika delar av arenan erbjuder olika typer av upplevelser.
Slutligen är familjezonens villkor inte en bluff; de möjliggör verkligen överkomliga priser, och de är också bra på att erbjuda en meny som sannolikt inte kommer att orsaka hjärtarytmi hos konsumenter i alla åldrar.
En bra plats gör det möjligt för publiken att analysera spelet, att skilja offensiva uppsättningar från defensiva rotationer. För det är den nära, vid planen-sittplatsen premium. För dem som vill vara nära men inte för nära, erbjuder upplevelsen på mellannivå också god sikt förstärkt av högupplösta videoskärmar.
För dem som letar efter de bästa erbjudandena är sittplatserna på övre våningen fortfarande tillräckligt branta för att publiken ska kunna se spelet utvecklas utan att sträcka nacken eller förlora siktlinjerna. Ticomos plattform tillåter användare att välja platser med en interaktiv karta som visualiserar utsikten från en given plats, jämför prisnivåer och visar användarrecensioner om siktlinjer och komfort.
Biljetter autentiseras innan de erbjuds till försäljning. Den processen börjar med intaget av biljetternas QR-kod. Koden är bra för två saker. Den första är att den gör att biljetten enkelt kan kännas igen och registreras med hjälp av den blockkedjebaserade biljetthanteringen. Den andra är att autentiseringen faktiskt fungerar för att förhindra bedrägeri. När en verifierbar biljett erbjuds till försäljning är köparen skyddad från att bli bedragen.
Euroleague
10/24/2025: Anadolu Efes SK vs Fenerbahçe Basketball Euroleague Biljetter
10/30/2025: Real Madrid Baloncesto vs Fenerbahçe Basketball Euroleague Biljetter
11/6/2025: Fenerbahçe Basketball vs LDLC ASVEL Euroleague Biljetter
11/21/2025: KK Partizan NIS vs Fenerbahçe Basketball Euroleague Biljetter
12/28/2025: Valencia Basket Club vs Fenerbahçe Basketball Euroleague Biljetter
Ülker Sport Arena, i Istanbuls Şişli-distrikt, är en förstklassig anläggning i skärningspunkten mellan sport, arkitektur, stadsplanering och underhållning. Den öppnades 2012 och är en koldioxidneutral arena med över 21 000 synliga platser, varav 15 000 skulle kunna täckas av en markis om det regnar.
En bra plats gör det möjligt för publiken att analysera spelet, att skilja offensiva uppsättningar från defensiva rotationer. För det är den nära, vid planen-sittplatsen premium. För dem som vill vara nära men inte för nära, erbjuder upplevelsen på mellannivå också god sikt förstärkt av högupplösta videoskärmar. För dem som letar efter de bästa erbjudandena är sittplatserna på övre våningen fortfarande tillräckligt branta för att publiken ska kunna se spelet utvecklas utan att sträcka nacken eller förlora siktlinjerna.
Den mest effektiva rutten innebär att ta tunnelbanan till Gayrettepe station och sedan ansluta till annan transport som tar dig till arenan. Från Gayrettepe kan du ta en buss som släpper av dig cirka tre minuters gångväg från arenans huvudingång. För dem som föredrar ytburen transport går stadens IETT-busslinje 73 direkt till arenans intilliggande bussterminal och erbjuder ett kostnadseffektivt alternativ för dem som bor i förorterna. Ett annat sätt att ta sig till arenan är att promenera eller cykla till dess dedikerade torg, som har cykeluthyrningsstationer. Istanbul uppmuntrar detta fotgängar- och cykelläge som ett sätt att förkorta resor och minska fordonstrafiken ju närmare arenan du kommer.
Biljetter autentiseras innan de erbjuds till försäljning. Den processen börjar med intaget av biljetternas QR-kod. Koden är bra för två saker. Den första är att den gör att biljetten enkelt kan kännas igen och registreras med hjälp av den blockkedjebaserade biljetthanteringen. Den andra är att autentiseringen faktiskt fungerar för att förhindra bedrägeri. När en verifierbar biljett erbjuds till försäljning är köparen skyddad från att bli bedragen.
Ticomo är förstås inte det enda företaget som har varit i skottlinjen för den oron. Spanska FC Barcelona har på liknande sätt meddelat sin avsikt att använda digitala plattformar för att hantera sin biljettförsäljning. Sedan säsongen 2020-21 har Fenerbahçe Basketboll använt TikTok för samma syften. I år är det första gången som programmet hittills har frigjort den potential som kommer från att associera med en partnerorganisation på denna arena.
Biljetter autentiseras innan de erbjuds till försäljning. Den processen börjar med intaget av biljetternas QR-kod. Koden är bra för två saker. Den första är att den gör att biljetten enkelt kan kännas igen och registreras med hjälp av den blockkedjebaserade biljetthanteringen. Den andra är att autentiseringen faktiskt fungerar för att förhindra bedrägeri.
Spektrat av betalningsmetoder som plattformen stöder är imponerande. Detta inkluderar de mer traditionella sätten med direkta kredit- och betalkort, och banköverföring, men också moderna digitala betalningsmetoder som Apple Pay och Google Pay. För dem som gör större inköp och har oturen att vara på fel sida av 2FA-kravet, påverkar detta främst två användargrupper. För det första, på grund av typen av evenemang de deltar i, Fenerbahçe-fans som söker biljetter till högt profilerade EuroLeague-matcher. Dessa är typer av evenemang som vanligtvis ser en betydande prisökning under den 48-timmarsperiod som följer efter biljettsläppet. En annan grupp är fans som vill köpa de mest eftertraktade biljetterna till vilket pris som helst, de som sitter inom arenans "Club Level" eller "Court Side", och som egentligen bör köpa dessa biljetter inom de första 24 timmarna efter att de släppts, när tillgängligheten fortfarande är god och återförsäljningspriserna är som lägst.
Få dina Fenerbahçe Basketbollbiljetter elektroniskt för omedelbar tillfredsställelse, eller få dem skickade via kurir för en mer personlig touch. Använd ikonerna som åtföljer varje steg för kontextspecifik hjälp som länkar till den typ av detaljerade artiklar som varje förstagångsköpare behöver för att hitta sin väg genom ett nytt system. Ikonerna är en del av en design som upprätthåller ett konsekvent tillgänglighetsmönster över sajterna: så här får du hjälp här. Och om du föredrar att inte använda hjälpikonerna kan du gärna rådfråga din närmaste vän när du tar dig an något som ligger helt inom räckvidden för de första upplevelserna som alla kan relatera till.
För dem som gör större inköp och tyvärr är på fel sida av 2FA-kravet, påverkar detta främst två användargrupper. För det första, på grund av typen av evenemang de deltar i, Fenerbahçe-fans som söker biljetter till högt profilerade EuroLeague-matcher. Dessa är typer av evenemang som vanligtvis ser en betydande prisökning under den 48-timmarsperiod som följer efter biljettsläppet. En annan grupp är fans som vill köpa de mest eftertraktade biljetterna till vilket pris som helst, de som sitter inom arenans "Club Level" eller "Court Side", och som egentligen bör köpa dessa biljetter inom de första 24 timmarna efter att de släppts, när tillgängligheten fortfarande är god och återförsäljningspriserna är som lägst. Ticomos förköpsvarningar gör det möjligt för användare att prenumerera på e-postmeddelanden som matchar tidpunkten för biljettförsäljningen associerad med klubbens släppschema.
Ticomo är förstås inte det enda företaget som har varit i skottlinjen för den oron. Spanska FC Barcelona har på liknande sätt meddelat sin avsikt att använda digitala plattformar för att hantera sin biljettförsäljning. Sedan säsongen 2020-21 har Fenerbahçe Basketboll använt TikTok för samma syften. I år är det första gången som programmet hittills har frigjort den potential som kommer från att associera med en partnerorganisation på denna arena.
Få önskade Fenerbahçe Basketbollbiljetter elektroniskt för omedelbar tillfredsställelse, eller få dem skickade via kurir för en mer personlig touch. Utbudet av betalningsmetoder som plattformen stöder är imponerande. Detta inkluderar de mer traditionella sätten med direkta kredit- och betalkort, och banköverföringsalternativ, men också moderna digitala betalningsmetoder som Apple Pay och Google Pay. Biljetter autentiseras innan de erbjuds till försäljning. Den processen börjar med intaget av biljettens QR-kod, vilket gör att biljetten kan kännas igen och registreras med hjälp av blockkedjetekniken för biljetter och hjälper till att förhindra bedrägeri.
Dessa är typer av evenemang som vanligtvis ser en betydande prisökning under 48-timmarsperioden efter biljettsläppet. Fans som söker de mest eftertraktade biljetterna till vilket pris som helst, de som sitter inom arenans "Club Level" eller "Court Side", bör egentligen köpa dessa biljetter inom de första 24 timmarna efter att de släppts, när tillgängligheten fortfarande är hyfsad och återförsäljningspriserna är som lägst.
Ülker Sport Arena, i Istanbuls Şişli-distrikt, är en förstklassig anläggning i skärningspunkten mellan sport och arkitektur, stadsplanering och underhållning. Den mest effektiva rutten innebär att ta tunnelbanan till Gayrettepe station och sedan ansluta till annan transport som tar dig till arenan.
Absolut. Även om det att vara medlem i Fenerbahçe Basketbolls officiella supporterklubb medför vissa förmåner – som möjligheten att köpa biljetter till eftertraktade matcher innan de säljs till allmänheten – tillåter den marknadsplats där jag köpte mina biljetter även icke-medlemmar att köpa biljetter till alla evenemang de listar. Det betyder att du kan köpa arenabiljetter till alla Fener-evenemang, oavsett om du är medlem eller inte. Det som verkligen spelar roll, giltighetsmässigt, är var du får dina biljetter och processerna genom vilka de erhålls. Ticomo, plattformen jag använde, har en verifieringsprocess som garanterar att varje entrébiljett är äkta och giltig, oavsett din medlemssituation.
Men vad händer om ditt medlemskap inte ger dig några biljetter till några evenemang på något sätt, eftersom de alla var slutsålda? Vad händer då om du vill ha en upplevelse som tar dig djupare in i den gul/marinblåa förtrollningen av förväntan som är en hemma-basketmatch? Att köpa en biljett för att se Fenerbahçe spela via Ticomo är att investera i den basketkult som har greppat Turkiet under de senaste två decennierna. Det är också att köpa in sig i en nästan garanterat spännande sportupplevelse inom en arena som är mycket väl utformad för sådana evenemang.